woensdag 8 januari 2014

Boerenkool met....

Ik ben niet zo dol op worteltjes. Met gekookte worteltjes doe je mij niet zo veel plezier en ook door de nasi of uit de oven word ik er niet vrolijk van. Daarom verwerk ik ze altijd in een wortelsoepje met gember of natuurlijk in de hutspot met uien en vis erbij. 

Saar is niet zo dol op prei, witlof en boerenkool. Soep van prei wordt zo nu en dan gewaardeerd. Ik verdenk haar ervan dat ze soep eten ook niet zo leuk vindt, het vergt natuurlijk concentratie om een volle lepel in je mond te krijgen. Witlof eet ze prima in een stamppot met geitenkaas erdoor maar de boerenkool verwerken zodat ze het eet is me nog niet gelukt. Bij stamppot boerenkool eet ze alleen de rookworst op. Van een hartige taart met boerenkool erin eet ze enkel het deegkorstje. En soep, dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Als iemand een lekker boerenkoolsoepje weet, dan hoor ik het graag! Ook andere kindvriendelijke boerenkoolrecepten zijn zeer welkom.
Papa en mama zijn namelijke echte boerenkoolliefhebbers.

Moeder van Saar

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben afgelopen weekend boerenkoolsoep met chorizoworst gegeten, een favoriet bij ons. Het recept stond ooit in Allerhande: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/465568/caldo-verde-boerenkoolsoep-op-z-n-portugees/?rq=boerenkoolsoep

    BeantwoordenVerwijderen