zaterdag 4 januari 2014

Over ons leven zonder magnetron

Drie en half jaar geleden kochten wij het huis waar we nu in wonen. De keuken was ernstig verouderd dus gingen we op zoek naar een nieuwe. Omdat de keuken niet zo groot is, besloten we er geen magnetron in te laten plaatsen. In onze oude keuken gebruikten we die zelden. Volgens mij is het best bijzonder om tegenwoordig geen magnetron te hebben. Een nieuwe buurman die de keuken kwam bekijken, gaf aan het niet zo slim te vinden om geen magnetron te hebben. Want in een leven met kinderen heb je echt een magnetron nodig. En zo kregen we vaker reacties over dat een magnetron zo handig en noodzakelijk is. Want alles is lekker snel (weer)warm.
Inmiddels hebben we twee kinderen en gaat ons leven zonder magnetron prima. Eten opwarmen doen we au-bain-marie, in de oven of gewoon lekker opbakken. Een flesje verwarmen doen we ook au-bain-marie en de speentjes, flesjes en kolfapparaatonderdelen kook ik uit in een pannetje. Het is allemaal niet in een minuut warm of gesteriliseerd maar ik heb dat nog nooit als een probleem ervaren. Kortom de magnetron had ik afgelopen drie en half jaar niet gemist. Tot afgelopen week....
Het was nieuwjaarsdag 2014 en er waren nog drie oliebollen over. Ze hadden al een avond op tafel gestaan en waren een beetje klef en niet meer zo vers. En ik realiseerde mij dat ik de oliebol niet een halve minuut in de magnetron kon stoppen. Au-bain-marie, in de oven of opbakken leek me ook geen goed idee. Daar zaten we dus met drie kleffe oliebollen.Voornemen voor dit jaar: Voortaan alle oliebollen oudjaarsavond opeten of er zoveel overhouden dat je ze samen met je buren, die wel een magnetron hebben, op kunt eten. Uiteindelijk heb ik er maar wat extra poedersuiker op gestrooid. Smaakte best aardig.
Moeder van Saar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten